One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

خانواده (۱)

خانواده :

خانواده مناسب ترین بستر براى رشد انسان است. آدمى نیازهایى دارد که حسن تأمین هر یک از آنها گامى است در مسیر رشد، شکوفایى و تعالى انسان، و خانواده بهترین جایگاه تأمین این نیازهاست، اما گاهى، به عواملى، این محیط أمن و جایگاه تعالى محل کدورت ها، ناامنى و رکود مى شود.
مقاله اى که پیش روى شماست نشاط در خانواده را بررسى مى نماید.
نشاط: نشاط در لغت به معناى خوشى، شادمانى، خرمى، سرور، دل زندگى، خوشدلى و ... مى باشد.

خانواده: براى خانواده تعاریف زیادى ذکر شده است. از جمله این تعاریف; تعریف خانواده به یک سیستم متعادل و پیچیده است که زن و شوهر آن را بنیان مى گذارند و سپس با ورود هر کودک یا هر فرد دیگرى (مثل پدر و مادر بزرگ) این سیستم پیچیده تر مى شود.
بنابر تعریف ارائه شده از نشاط و خانواده در این مختصر به عوامل سرزندگى و شادابى اعضاى یک خانواده به همراه نگاهى آسیب شناسانه پرداخته مى شود.
در یک بیان کلى مى توان گفت ساده ترین شیوه ى رسیدن خانواده به نشاط این است که اولاً، ویژگى هاى شخصیتى، زیستى، شناختى و اجتماعى همدیگر را بشناسیم; ثانیاً، نیازها را تبیین کنیم و ثالثاً، براى حسن تأمین نیازها بکوشیم. وقتى نیازهاى فطرى به نحو مطلوب و مشروع تأمین شد، قطعاً نشاط ایجاد مى شود. در پى تبیین این روش ابتدا بحث تفاوت هاى جنسیتى زن و مرد، سپس ضرورت توجه به تفاوت هاى فردى و بعد از آن بحث نیازها را مطرح مى کنیم.
تفاوت هاى جنسیتى
مرد و زن از نظر ساختمان بدن، کیان روانى، هوش، استعداد و... تفاوت هاى زیادى دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد