One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

به مناسبت روز پزشک

دانشجوی رشته پزشکی شدن از آن مواردی است که خیلی‌ها آرزویش را دارند، خیلی‌ها هم انتخابش کرده‌اند و منتظرند ببینند بالاخره رویای پدر و مادرشان برای آقا یا خانم دکتر شدن‌شان به واقعیت می‌رسد یا نه! خیلی از کسانی که رشته پزشکی را انتخاب می‌کنند اصلا نمی‌دانند توی این 7 سالی که روی پیشانی‌شان نوشته می‌شود (البته علی الحساب‌) چه می‌گذرد ما هم به مناسبت روز پزشک رفته‌ایم سراغ «پزشک بچه‌ها» تا ببینیم چه می‌کنند که می‌شوند آقا و خانم دکتر. این‌ 4 مرحله که هفت سال طول می‌کشد، تقریبا بین همه دانشجوهای پزشکی کشور مشترک است و بسته به نوع دانشگاه و قواعد وقوانین وضع شده شکلش کمی تغییر می‌کند. ادامه مطلب ...

دست چپ بالا به مناسبت ۲۲مرداد روز جهانی چپ دست ها

قیچی، در بازکن، ماوس رایانه و خیلی چیزهای دیگر در اطراف ما وجود دارند که برای استفاده از آن‌ها کافی است دستمان را به سمتشان دراز کنیم. ولی خیلی‌ها برای استفاده از همین وسایل دچار مشکل هستند. نه به‌خاطر این‌که نقصی داشته باشند بلکه به‌خاطر این‌که در اقلیت هستند؛ گاهی یادمان می‌رود که بعضی از همکاران، همکلاسی‌ها، دوستان و فامیل‌های ما بر خلاف ما با دست چپ کارهایشان را انجام می‌دهند. معمولا مجبور می‌شوند خود را با شرایط موجود تطبیق دهند، یا با صرف وقت و هزینه شرایط را با خودشان هماهنگ کنند. وقتی با افراد چپ دست در مورد امکانات موجود برای آن‌ها صحبت می‌کنیم گله‌های زیادی دارند. فردا روز جهانی چپ دست‌هاست و ما به همین مناسبت این صفحه را به آن‌ها تقدیم می‌کنیم.  

 

البته اینم بگم من خودم یک چپ دست هستم و به این موضوع افتخار می کنم .                Aaron

ادامه مطلب ...

سوال از ماهی بریان

 

پدر جحی سه ماهی بریان به خانه برد . جحی در خانه نبود. مادرش گفت: این را  

 

بخوریم پیش از آن که جحی بیاید. سفره بنهادند جحی بیامد به در زد.... 

 

 

                                                                     Aaron

ادامه مطلب ...

« آرزوی بزرگ، نردبان تعالی »

 
آرزوهای هر انسان، ارتباط مستقیمی با روح و روان او دارند و به خوبی نشانگر عالم درون او می‌باشند. جایگاه این موضوع تا آنجاست که یکی از بهترین راه‌های شناخت هر فرد، شناخت آرزوهای اوست. آرزوهای خوب یا بد، منزلت والا یا پست هر کس را نشان می‌دهند. نتیجه اینکه آرزوهای واقعی در انسان، متأثر از درون او و نشأت گرفته از شخصیتش می‌باشند. از طرف دیگر، آرزوهای انسان در شکل گرفتن شخصیت او نیز بسیار مؤثر هستند تا آنجا که می‌توان با تغییر دادن آرزوهای شخص، شخصیت جدیدی از او ساخت. اما چگونه؟
                                
 
                                                                                                     Aaron
ادامه مطلب ...