One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

عجایب هفته

زندگی پس‌از 14 ساعت مردن

هفته گذشته، حال عمومی یک زن 60 ساله فرانسوی که از سال 2005 تاکنون با بیماری سرطان درحال دست‌وپنجه نرم کردن بود، پس از یک جلسه شیمی‌درمانی رو به وخامت گذاشت و پزشکان همگی اعلام کردند که وی از نظر بالینی مرده است. در عین ناباوری، 14 ساعت بعد و در حالی که همه از او قطع امید کرده بودند، «لیدی پایار» زنده شد و با دیگران شروع به‌صحبت کرد.

تحصیل در صد سالگی

پیرترین دانشجوی کشور هند و شاید جهان در سن صد سالگی برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه گوهاتی هند ثبت نام کرد. خبر ثبت‌نام «بولارام داس» که یک قاضی بازنشسته است، طی مراسمی که به مناسبت صدمین سالروز تولد او برگزار شده بود، به اطلاع عموم رسید. وی که یکی از مبارزان استقلال هند از سلطه استعمار انگلیس محسوب می‌شود در 19 سالگی به اتهام فعالیت علیه انگلیس روانه زندان شده بود.

شجاع‌ترین زن مکزیک

خانم «ماریسول والس گارسیا» 20 ساله دانشجوی جرم‌شناسی، ریاست پلیس یکی از مخوف‌ترین شهرهای مکزیک را در نزدیکی شهر «خوآرز سی‌اوداد» (وحشتناک‌ترین شهر مکزیک که تا کنون دو هزار نفر در این شهر در درگیری‌های مواد مخدر کشته شده‌اند) را بر عهده گرفت. درخوراشاره است این شهر تنها یک ماشین پلیس به‌ همراه چند مأمور در اختیار دارد. وی شجاع‌ترین زن مکزیک لقب گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد