One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

آیا میدانید ……۸

ـ نوعی قورباغه وجود دارد که می‌تواند چندین ماه یخ بزند ودوباره به زندگی طبیعی باز‌گردد.

ـ پژوهشها ثابت کرده است که پشه بیشتر به سراغ کودکان وافراد بور میرود.

ـ هر عنکبوت تار ویژه خود را دارد و هیچگاه دو تار عنکبوت به هم شبیه نیستند.

ـ مجسمه آزادی نیویورک 225 تن وزن دارد.

ـ مردم اندونزی به 365 زبان صحبت می‌کنند.

ـ تعداد سلولهای بدن انسان 10 برابر آدمهاست.

ـ مینای دندان محکم ترین جسم بدن است.

ـ 640 ماهیچه در بدن وجود دارد.

ـ ماهیچه ها پرقدرت ترین جسم بدن هستند.

ادامه مطلب ...

برنامه های کاربردی چیست؟

Windows به تنهایی نمی تواند برای کاربران سیستم، کمک موثری باشد و برای انجام بعضی کارهای مفید نیاز است که نرم افزار یا برنامه های کاربردی به آنها اضافه شود. برنامه ی کاربردی، برنامه یا قطعه ای از یک نرم افزار می باشد که جوابگوی یک نیاز خاص است. به عنوان مثال، یک ویرایشگر برای تایپ متن مواردی از قبیل: نامه ها، گزارش ها و کتاب ها است و یک صفحه گستر(Spreadsheet) برای کار کردن با اعداد،طراحی شده است و به صورت خودکار محاسباتی که دایما" با ماشین حساب انجام می شود را انجام می دهد.

ادامه مطلب ...

Microsoft Windows

برای استفاده مفید از رایانه، قبل از هر چیزی به یک نرم افزار نیاز است و نرم افزار نیز قبل از انجام هر کاری به یک سیستم عامل نیاز دارد. سیستم عامل مورد استفاده در اغلب رایانه ها، Windows از شرکت میکروسافت است. Windows از قبل بر روی رایانه ها نصب می شود وبرای موارد ضروری معمولا" بر روی یک CD-ROM نیز عرضه می شود. سیستم عامل، رابطی است بین شما و رایانه. شما از این سیستم عامل استفاده کرده و به رایانه می گویید چه کاری انجام دهد. در Windows می توان از یک موش استفاده کرد که قادر است نشانگر روی صفحه نمایش را کنترل کند. با فشار دادن دکمه موش(Click) روی نشانه ها icon)، تصویرهای کوچکی که در این سیستم عامل گنجانده شده)، انتخاب گزینه از منو و نوشتن با کمک صفحه کلید، شما می توانید رایانه را کنترل کنید و به آن دستور دهید.

ادامه مطلب ...

Cpu ‌چیست ؟

یک  CPU که گاهی اوقات آن را پردازنده (Processor) نیز می‌نامند ؛ یکی از اجزاء رایانه‌های رقمی می‌باشند که فرامین را در رایانه‌ها تفسیر می‌نماید و اطلاعات را مورد پردازش قرار می‌دهد . واحدها ی مرکزی پرداش ویژگی پایه‌ای قابل برنامه ریزی شدن را در رایانه‌های رقمی را فراهم می‌کنند ؛ و یکی از مهمترین اجزاء رایانه‌ها در حافظهٔ اولیه ؛امکانات ورودی/خروجی هستند .یک پردازندهٔ مرکزی مداری یکپارچه می‌باشد که معمولا به عنوان ریزپردازنده شناخته می‌شود . امروزه عبارت CPU‌ها معمولا برای ریزپردازندها به کار می‌روند .
عبارت  «central process unit»  (واحد پردازندهٔ مرکزی) یک ردهٔ خاص از ماشین را معرفی می‌کند که می‌تواند برنامه‌های رایانه را اجرا کند .این عبارت گسترده می‌تواند به راحتی به بسیاری از رایانه‌هایی که بسیار قبل تر از عبارت "CPU" بودند تعمیم داد . به هر حال ؛این عبارت و شروع استفاده از آن در صنعت رایانه حداقل از اوایل سال ۱۹۶۰ رایج شد. شکل ,طراحی و پیاده سازی پرازنده‌ها نسبت به طراحی اولیه تغییر کرده‌است ولی عملگرهای بنیادی آن همچنان به همان شکل باقی مانده‌است .

ادامه مطلب ...