One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

شکست

شکست" نقطه ی مقابل "موفقیت" نیست. ترجیحاً باید اظهار داشت که بهتر است نقطه ی متضاد موفقیت را عواملی نظیر بی تفاوتی و سهل انگاری در نظر بگیریم چراکه بی تفاوتی و بی مسئولیتی می تواند ما را در جاده توهم و بی میلی قرار دهد. در این شرایط بیهوده تلاش می کنیم و اهداف غیر واقعی برای خود قائل می شویم و متاسفانه نمی توانیم به خواست های خود جامه ی عمل بپوشانیم. از سوی دیگر اگر بخواهیم موفقیت را بررسی کنیم باید اذعان بداریم که مقوله مذکور صرفاً در "رسیدن" و "ثمر یافتن" است که می تواند معنا پیدا کند. اصلاً مهم نیست که با چه نوع محدودیت هایی روبرو هستیم و یا چه حدودی در پیش رویمان وجود دارد؛ اگر بخواهیم بر روی محدودیت ها و موانع برچسب شکست بزنیم

ادامه مطلب ...

علیت در نگاه علامه طباطبایی

علیت در نگاه علامه طباطبایی: مقدمه: علیت در طول تاریخ همواره به عنوان پایه ای برای علم نظری در نظر گرفته شده است. اگر وظیفه ی علم را تشریح و تبیین روابط بین اجزای جهان و پدیده ها بدانیم، در این صورت علم عبارت خواهد بود از مجموعه ای از تحلیلهای علی از ماهیت طبیعت. بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که علیت پایه ای ترین اصلی است که علم چه از نوع تجربی و چه از نوع نظری وابسته به آن است زیرا پایه ریزی هر یک از قوانین علمی بدون مقبولیت علیت امری بس محال است. علاوه بر این علیت همواره به عنوان یکی از کاربردی ترین و اساسی ترین موضوعات فلسفه مطرح بوده است. بحث پیرامون فلسفه ی علم، دین و ... بدون در نظر گرفتن اصل علیت ممکن نخواهد بود. این تاثیر گسترده موجب شده است که در طول تاریخ هم در تفکر غربی و هم در تفکر اسلامی بحثهای فراوانی درباره ی قلمروی شناختی اصل علیت در گرفته است. ( یعنی اینکه اصل علیت در چه قلمرویی باید مطالعه شود و ما با توجه به چه محدوده ی شناختی ای به آن دست یافته ایم و صحت آن چگونه اثبات می شود. )

ادامه مطلب ...

دیمتری مندلیف

دیمتری. ایوانویچ. مندلیف زیر و رو کننده علم شیمی و فرزند یکی از مدیران مدرسه محلی در هفتم فوریه 1834 در شهر «توبوسک» واقع در روسیه متولد شد وی در سال 1869 دکتر علوم و استاد شیمی دانشگاه شد و در همین سال ازدواج کرد در این هنگم فقط شصت و سه عنصر از نظر شیمی دانها شناخته شده بود مندلیف در این فکر بود که خواص فیزیکی و شیمیای عناصر تابعی از جرم اتمی آنهاست.

ادامه مطلب ...

نصف‌النهار گرینویچ، یا نصف‌النهار مبدأ

نصف‌النهار گرینویچ، یا نصف‌النهار مبدأ، خطی فرضی است که از قطب شمال و قطب جنوب و شهر گرینویچ در حومه لندن می‌‌گذرد و به‌عنوان مبدا اندازه گیری طول جغرافیایی بکار می‌‌رود. مناطقی که در سمت راست این خط قرار دارند دارای طول مثبت و مناطقی که در سمت چپ این خط قرار دارند دارای طول منفی می‌‌باشند.تا قبل از سال ۱۸۸۲ آشفتگی زیادی در ساعت مورد استفاده در سطح جهان وجود داشت و هر کشوری ساز خود را میزد، مخصوصا کشورهای پرتغال و اسپانیا که ید طولائی در دریانوردی و اکتشاف زمین داشتند.

ادامه مطلب ...

مدیریت کامپیوتر (۲)

چگونه بفهمیم با چه کسانی در Yahoo Messanger ارتباط داشته ایم:

 

با استفاده از این ترفند میتوانیم بفهمیم که چه کاربری با چه ID پشت سیستم ما قرار گرفته و با چه کسانی ارتباط داشته و چه صحبتهایی شده است:!!!!!!! .

برای این منظور در Run دستور Regedit را اجرا کرده و به آدرس زیر میرویم:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager\Profiles

با استفاده از آن تمام ID ها که ارتباط با کاربر دستگاه داشته اند مشخص میشود.

برای اینکه بفهمیم یک ID خاص با چه کسانی ارتباط برقرار کرده است به آدرس زیر می رویم:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Yahoo\Pager\Profiles\.....\IMV Ironments\Recent

( \......\ باید ID خاص را در آن قرار داد)

ادامه مطلب ...

مدیریت کامپیوتر (۱)

طریقه حذف درآیو از My Computer :  
این دستور برای پنهان کردن درآیوی که در آن پوشه یا Back Up مهمی داریم و نمی خواهیم که کاربر استفاده کننده از دستگاه به آنها دسترسی داشته باشدتا در موقع لزوم برای بهینه کردن سیستم از آن استفاده کنیم. برای این منظور در Run دستور Regedit را اجرا کرده و به آدرس زیر میرویم: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explor با کلیک راست مردن در صفحه سمت راست یک متغیر جدید از نوی DWORD ساخته و نام آن را NoDrive میگذاریم. مقداری که برای Value آن تعیین میکنیم درآیو مورد نظر حذف میشود. مثلا A:1/C:4/D:8/E:16/F:32 و... .برای ناپدید کردن تمامی درآیوها کافی است به Value عدد 67108863 را اختصاص دهیم.
ادامه مطلب ...

NGN نسل آینده شبکه ها

فهرست : فصل اول آشنایی اصول و مفاهیم NGN معماری NGN فناوری NGN فصل دوم شبکه های نسل آینده NGN حلقه گمشده سوئیچ های نسل آینده NGN محیط ایجاد خدمات مدیریت و عیب یابی از راه درو انعطاف پذیری کارکردی مزیت اقتصادی مزیت خدماتی

ادامه مطلب ...

هانری پوانکاره

هانری پوانکاره ریاضی دان معروف فرانسوی است که در سال 1854 از خانواده ای بنام و سرشناس در شهر نانسی فرانسه به جهان آمد. از دوران کودکی فکرش سریعتر از کلمات کار کی کرد. در پنج سالگی به دیفتری مبتلا شد و در طی 9 ماه حنجره اش از کار افتاد و همین مسئله باعث گوشه گیری او شد به طوری که در بازیها نمی توانست شرکت کند. همین موضوع باعث شد که افکارش را متمرکز کند. او از حافظه بسیار خوبی برخوردار بود. از شانزده سالگی شوق ریاضیات در پوانکاره بوجود آمد. او کارهای ریاضی را در ذهنش انجام می داد بدون اینکه آنها را یادداشت کند. پوانکاره مهمترین چهره در نظریه معادلات دیفرانسیل و ریاضی دانی است که بعد از نیوتن مهمترین کار را در مکانیک آسمانی انجام داد. در سال 1873 در رأس هم دوره ایهای خود وارد مدرسه پلی تکنیک شد.

ادامه مطلب ...

منتخب سخنان امام علی (ع) - بخش حکمت های نهج البلاغه - ( قسمت چها

درود خدا بر او، فرمود: مرگ بهتر از تن به ذلت دادن و به اندک ساختن بهتر از دست نیاز به سوی مردم داشتن است. اگر به انسان نشسته در جای خویش چیزی ندهند. با حرکت و تلاش نیز نخواهد داد، روزگار دو روز است، روزی به سود تو، و روزی به زیان تو است، پس آنگاه که به سود تو است به خوش گذرانی و سرکشی روی نیاور، و آنگاه که به زیان تو است شکیبا باش. (حکمت 396) حقوق متقابل پدر و فرزند و درود خدا بر او، فرمود: همانا فرزند را به پدر، و پدر را به فرزند حقی است: حق پدر در فرزند این است که فرزند در همه چیز جز نافرمانی خدا، از پدر اطاعت کند، و حق فرزند بر پدر آن که نام نیکو بر فرزند نهد،‌ خوب تربیتش کند، و او را قرآن بیاموزد. (حکمت 399)

ادامه مطلب ...

یوهان کپلر

یوهان کپلر در 16 ماه مه 1571 در وایل دراشتات آلمان متولد شد. دوران کودکی کپلر با فقر و تنگدستی و بدبختی توأم بود. کپلر برای تحصیل به مدرسه طلاب پروتستان رفت و در اثر هنر و استعدادی که از خود نشان داد بوسیله استادانش روانه دانشگاه توبینگن شد. کپلر در سال 1594 به سمت معلم ریاضیات مدرسه شبانه روزی پروتستان در گراتز انتخاب شد. وی برای افزودن به درآمد ناچیز خود تقویمهای نجومی که در میان سایر چیزها وضع هوا، سرنوشت شاهزاده ها، خطرات وقوع جنگ و قیام ترکها را نیز پیش بینی می کرد، چاپ و منتشر می نمود. شهرت وی در این زمینه ها به زودی پخش و سرانجام طالع بین امپراتور رودلف و اعضای برجسته دیگر دربار او شد و این روش منبع درآمد کپلر شده بود. از وی نقل شده است که: «طالع بینی از گدایی بهتر است.» از سرزدن گهگاه او به عالم فالگیری که بگذریم، یوهان کپلر کسی است که جایگاه او در میان غولان است.

ادامه مطلب ...