One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

گُرگ

گُرگ پستانداری گوشتخوار از خانواده سگ‌سانان است. گرگ‌ها در قدیم در همه جهان پراکنده بودند ولی امروزه تنها در خاور میانه، اوراسیا و امریکای شمالی دیده می‌شوند.

در ایران هم گرگ‌های مختلف وجود دارد ۱ نمونه آن گرگ خاکستری ایرانی می‌باشد. گرگ سگسانی است بزرگ شبیه به سگ با دم افتاده. رنگ گرگ متغیر است ولی بطور کلی خاکستری و زرد یا قهوه‌ای مخلوط با موهای سیاه می‌باشد. انفرادی یا جفت زندگی می‌ کند وگاهی بصورت یک خانواده یا گله‌ای که از چند خانواده تشکیل شده دیده می‌شود. معمولاً در روز شکار می‌کند، بویژه صبح زود به گله گوسفندان حمله می‌کند، و گاهی هم شبها به آغل گوسفندان حمله می‌کند.

گرگها معمولاً زیر ریشه و تَنهِ درختان افتاده و یا حفرهایی که بوسیله جانوران دیگر ساخته شده بسر می‌برند، احیاناً در سوراخ کوه‌ها نیز آشیانه می‌گیرند، گرگها در جلگه‌ها و جگنلها و مناطق کوهستانی دیده می‌شوند. گرگ حیوانی بسیار خطرناک است. اگر زیاد گرسنه باشد گاهگاه انسان را نیز مورد حمله قرار می‌دهد.

گرگ خاکستری این گوشتخوار بسیار با هوش به صورت اجتماعی و در گروههای ۲۰ تایی زندگی می‌کند. در داخل هر گروه یک جامعه طبقاتی بخوبی تنظیم شده وجود دارد که توسط یک نر و ماده غالب هدایت و رهبری می‌شود، گروههای خانواده گرگها، قلمرو گسترده‌ای را تا ۱۰۴۰ متر مربع (۴۰۰ مایل مربع)اشغال می‌کنند. اعضاء یک گروه (گله) برای ردگیری، محاصره و کشتن طعمه‌های بزرگ مثل گوزن کانادایی با همدیگر همکاری می‌کنند. گرگ مزرعه این گوشتخوار که شبیه به سگ است به خانواده گرگها، شغال‌ها و روباه‌ها تعلق دارد. گرگ مزرعه در گروهای خانوادگی کوچک زندگی می‌کند که هر کدام تعدادی عضو خانوادگی خاص خود دارند. گاهی به تنهایی شکار می‌کنند و با نزدیک شدن به طعمه او را شکار می‌کنند. خرگوش‌ها و جوندگان از نمونه حیوانات کوچک هستند که توسط این شکارچی خورده می‌شوند. آنها همچنین به طور دسته جمعی شکار می‌کنند و در آن صورت به حیوانات بزرگ‌تر مثل گله گاوها یا گوزنها حمله می‌کنند. گرگ‌های مزرعه بیشتر گروهی حرکت می‌کنند ولی این دسته از گرگها به هنگام حمله تک می‌شوند. گفته شده که گرگها حیواناتی بسیار خسیس میباشند و هنگام حمله به گله تا آنجایی که میتواند حیوانات را میدرند.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:36 ب.ظ http://samand2009.blogfa.com

سلام وب خوبی داری ولی کاش در هر پستی که داری دو سه تا عکس مرتبط بذاری.
منو که لینک نکردی . ولی من لینکت می کنم تو هم بکن .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد