One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

برنامه های کاربردی چیست؟

Windows به تنهایی نمی تواند برای کاربران سیستم، کمک موثری باشد و برای انجام بعضی کارهای مفید نیاز است که نرم افزار یا برنامه های کاربردی به آنها اضافه شود. برنامه ی کاربردی، برنامه یا قطعه ای از یک نرم افزار می باشد که جوابگوی یک نیاز خاص است. به عنوان مثال، یک ویرایشگر برای تایپ متن مواردی از قبیل: نامه ها، گزارش ها و کتاب ها است و یک صفحه گستر(Spreadsheet) برای کار کردن با اعداد،طراحی شده است و به صورت خودکار محاسباتی که دایما" با ماشین حساب انجام می شود را انجام می دهد.

● برنامه های کاربردی چیست؟

Windows به تنهایی نمی تواند برای کاربران سیستم، کمک موثری باشد و برای انجام بعضی کارهای مفید نیاز است که نرم افزار یا برنامه های کاربردی به آنها اضافه شود. برنامه ی کاربردی، برنامه یا قطعه ای از یک نرم افزار می باشد که جوابگوی یک نیاز خاص است. به عنوان مثال، یک ویرایشگر برای تایپ متن مواردی از قبیل: نامه ها، گزارش ها و کتاب ها است و یک صفحه گستر(Spreadsheet) برای کار کردن با اعداد،طراحی شده است و به صورت خودکار محاسباتی که دایما" با ماشین حساب انجام می شود را انجام می دهد. همه ی برنامه های کاربردی برای انجام کارهای روزانه و مستمر طراحی نشده اند. به هر حال، برنامه های کمک یا سودمند (Utilities) نوع دیگری از نرم افزار هستند. برنامه های کاربردی به منظور بر طرف کردن نیازهای گاه وبی گاه اعمالی مانند اتصال رایانه شما به رایانه های دیگر، مرتب کردن دیسک سخت شما و کنترل بر روی ویروس ها طراحی شده اند. لزومی ندارد که برنامه های کاربردی حتما" کارهای جدی انجام دهند. مثلا" بازی ها، یک نوع از برنامه های کاربردی هستند و در بازار، هزاران دایر ه المعارف، فرهنگ لغت و سایر مراجع دیگر وجود دارد. متاسفانه، مانند فیلم سینمایی که پایان آن نامشخص است، شما تا نرم افزاری را آزمایش نکنید نمی دانید خوب است یا نه. خوشبختانه نشریاتی مانند What Pc? نرم افزارها را مورد ارزیابی قرار می دهند.

اگر خواسته باشید نرم افزار مناسبی بخرید، بعضی از تولیدکنندگان، نسخه هایی نمایشی از نرم افزار را ارایه می کنند. بنابراین، شما می توانید قبل از خریداری، اطلاعات بیشتری درباره آنها به دست آورید. شبکه ی جهانی اینترنت نیز محیطی مناسب برای پیدا کردن ویژگی هایی این چنینی است. اینترنت، یک مرجع مناسب برای نرم افزارهای اشتراکی است که به صورت مجانی بر روی شبکه ی اینترنت قرار داده می شوند و اگر مایل به استفاده از آنها باشید، شهریه ای ناچیز پرداخت می کنید. اغلب نرم افزارهای اشتراکی، معمولا" یک راهنما یا یک نسخه ی جدید از نرم افزار را که ویژگی های بیشتری، دارد جهت ایجاد انگیزه برای استفاده ارایه می کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
نسترن پنج‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:24 ق.ظ

سلام وبتون عالیه فقط می خواستم بگم مطالبی که در مورد cpuیا هر چیز دیگه ای که می نویسید کلی باشه که ما هم بتونیم ازشون استفاده کنیم میدونی اشکاله کار اینه که شما در مورده همه چیز می نویسید ولی کوتاه به خاطره همین هم به درده کار ما نمی خوره سعی کن در مورده یه چیز بنویسی ولی کلی باشه یعنی همه مطالب رو در بر بگیره خسته نباشی بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد