One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

Microsoft Windows

برای استفاده مفید از رایانه، قبل از هر چیزی به یک نرم افزار نیاز است و نرم افزار نیز قبل از انجام هر کاری به یک سیستم عامل نیاز دارد. سیستم عامل مورد استفاده در اغلب رایانه ها، Windows از شرکت میکروسافت است. Windows از قبل بر روی رایانه ها نصب می شود وبرای موارد ضروری معمولا" بر روی یک CD-ROM نیز عرضه می شود. سیستم عامل، رابطی است بین شما و رایانه. شما از این سیستم عامل استفاده کرده و به رایانه می گویید چه کاری انجام دهد. در Windows می توان از یک موش استفاده کرد که قادر است نشانگر روی صفحه نمایش را کنترل کند. با فشار دادن دکمه موش(Click) روی نشانه ها icon)، تصویرهای کوچکی که در این سیستم عامل گنجانده شده)، انتخاب گزینه از منو و نوشتن با کمک صفحه کلید، شما می توانید رایانه را کنترل کنید و به آن دستور دهید.

وقتی که می گویند یک نرم افزار تحت Windows اجرا می شود، یعنی این نرم افزار انتظار دارد که درون رایانه ی شما Windows در حال اجرا باشد و در غیر این صورت اگر رایانه فاقد Windows باشد نرم افزار مورد نظر، نصب نشده و اجرا نخواهد شد. نرم افزارهایی که برای نگارشهای قدیمی تر ویندوز (سیستم عامل پیش ازWindows XP) یا MS-DOS طراحی شده اند، با رایانه ای که دارای سیستم عامل Windows جدید (مانند XP یا Vista ویندوز ویستا) است نیز اجرا می شود، اما این نرم افزارها نمی توانند از ویژگی های جدید Windows های نگارش جدید سود ببرند.

از آنجایی که Windows (و سایر نرم افزارهایی که به آن نیاز دارند) دستورات طولانی وپیچیده ای به رایانه می دهند؛ به همین علت، به کار بردن رایانه ی شخصی قوی، مهم به نظر می رسد.همانطور که سیستم های عامل و نرم افزارها پیچیده تر می شوند برای اجرای این نرم افزارها، به رایانه ی شخصی قدرتمند تری احتیاج دارید. به همین دلیل، روزی فراخواهد رسید که رایانه های فعلی، دیگر قابل استفاده نبوده و کنار گذاشته شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد