One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

One Sampady

یک وبلاگ کاملا علمی ( نظر یادتون نره)

نکته (ترفند) کامپیوتری(۱)

1. از ترکیب Alt+tab استفاده کنید
با کلیک کردن روی برنامه های موجود در نوار ابزار می توانید آن ها را فراخوانی کنید اما اگر آیکون برنامه ها کوچک باشند یا نام برنامه های فعال به طور کامل دیده نشوند،آن وقت استفاده از این روش کمی سخت می شود. به جای آن می توانید از ترکیب کلیدهای Alt+tab به طور متناوب امکان حرکت بین برنامه هایی که در taskbar دیده نمی شوند را هم در آنجا ملاحظه کنید.

2. کلید ویندوز و کلید Application
اگر از صفحه کلید استفاده می کنید ولی کلید ویندوزو Application ( که به جای کلیک سمت راست ماوس کار می کند ) در آن وجود ندارد یا کار نمی کند، می توانید از ترکیب Ctrl+Esc و Shift+F10 استفاده کنید.

3. پنجره های گم شده را پیدا کنید
گاهی اوقات بعضی از پنجره ها، خارج از کادر قابل دیدن دسکتاپ قرار می گیرند. تنها راه برگردادن آن ها، استفاده از صفحه کلید است. کلیدهای Alt+space منوی سیستمی ویندوز را ظاهر می کنند که معمولادر گوشه چپ بالای صفحه قرار دارد. با زدن کلید M برای حرکت و استفاده از کلیدهای مکان نما می توان آن را به محدوده قابل دیدن دسکتاپ آورد. البته میان برهای زیادی برای انجام دادن کارها با استفاده از صفحه کلید وجود دارند که می توانید برای آشنایی با آن ها به راهنمای ویندوز مراجعه کنید.

4. استفاده از «پاکسازی دیسک»
سیستم های کامپیوتری معمولادارای انبوهی از فایل های بدون استفاده هستند که سیستم را کند می کنند و یافتن فایل های مورد نظر را نیز دشوار می سازد. برای رفع این مشکل به منوی start رفته و مسیر programs و بعدAccessories و بعدTool System و سپسDisk Cleanup را طی کنید. «پاکسازی دیسک» مقدار فضایی که در اثر این پاکسازی آزاد می شود را محاسبه می کند و به شما اعلام می کند. خالی کردن سطل بازیافت و حذف فایل های موقت اینترنتی از جمله راه های آزاد سازی فضای کامپیوتر هستند. موارد مودر نظرتان را علامت زده و OK را بزنید تا بقیه کار انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد